Profectus LinkedIn growth consulting

Is LinkedIn tijdverspilling?

LinkedIn strategie
Is LinkedIn tijdverspilling? Dit lijken een hoop ondernemers te denken. In deze blog bespreken we de echte waarde van jouw LinkedIn netwerk!

LinkedIn is het beste platform als het gaat om professioneel netwerken. Het platform heeft niet voor niets 830 miljoen gebruikers verspreid over 200 landen. Het heeft zoveel gebruikers omdat het platform extreem waardevol is. Het is in dit digitale tijdperk bijna een vereiste om te hebben. 

Wat vindt de gemiddelde ondernemer van LinkedIn? 

Veel bedrijven realiseren zich de waarde van LinkedIn niet. Ze hebben het gevoel dat LinkedIn hun tijd niet waard is en dat ze wel ​belangrijkere dingen te doen hebben. Er heerst ook een grote misconceptie dat je er uren per dag aan moet besteden om de waarde er uit te halen. Dat valt enorm mee, als je elke dag een kwartiertje op LinkedIn zit, zul je de vruchten er al van plukken. Hier lees je hoe waardevol LinkedIn in werkelijkheid is en waarom zovelen het met succes gebruiken. 

De 4 onderwerpen van deze blog:

Zakelijke connecties

Wie begint er niet ‘s ochtends met zijn mobiel te checken op het nieuws of berichten die ze hebben ontvangen. Dat geldt ook voor LinkedIn, er wordt elke dag meegelezen door duizenden LinkedIn gebruikers. Actief LinkedIn gebruiken is dus één van de beste methodes om een professioneel en zakelijk netwerk mee op te bouwen. Als je geen LinkedIn profiel hebt dan mis je de kans om business relaties te ontwikkelen met andere professionals. 

LinkedIn wordt gebruikt om mensen die elkaar kennen te verbinden en vanaf daar verder uit te breiden naar nieuwe waardevolle connecties. Dat kan door middel van het verzenden van berichten, het deelnemen aan LinkedIn groepen en het hebben van 2e of 3e graads connecties. Het uitbreiden van je netwerk creëert alleen maar waardevolle nieuwe kansen. Wij bespreken dat ook in een andere blog die je vertelt hoe je je LinkedIn netwerk kan uitbreiden in 6 stappen.

Leads genereren

LinkedIn is ook fantastisch voor het genereren van kwalitatieve leads. LinkedIn helpt bij het opbouwen van je naamsbekendheid en online autoriteit. Dit doe je door veel te posten en relevante content te delen op jouw account. Actief je LinkedIn gebruiken verbetert het aanzien en helpt met het bouwen van relaties. Wat resulteert in het sneller en gemakkelijker in contact komen met leads.

Je creëert als het ware een online positie waarmee leads gegenereerd kunnen worden. Je kan berichten ontvangen van geïnteresseerden of bekwame personen. Dit hangt samen met het doen van relevante posts. Als je een relevante post doet omtrent een vacature of potentiële business kans, kan je dat ‘perfecte berichtje’ krijgen in je inbox. Dat is zo omdat mensen je kunnen associëren met een bepaalde dienst als je er consistent over post. Oftewel, voor het verkrijgen van leads moet je goede content posten. Goede content management is de sleutel naar effectieve leadgeneratie. Je kan ook mensen benaderen door het gebruik van slimme software en zo je leadfunnel vullen met kwalitatieve leads.

Recruitment

Zoals hierboven al werd gezegd kan Linkedin ook helpen met het vullen van vacatures. LinkedIn is tegenwoordig essentieel voor de recruitment van werknemers. Er is momenteel een groot gat in de arbeidsmarkt en bijna elk bedrijf is op zoek naar mankracht en capabel personeel.

Door middel van een goed LinkedIn account kun je sneller de juiste personen aantrekken die jouw bedrijf nodig heeft. Jouw LinkedIn profiel is namelijk net een soort online visitekaartje, in onze vorige blog bespreken we hoe je in 6 stappen je LinkedIn profiel kan optimaliseren! Het komt allemaal weer terug op de management van je LinkedIn. Als je consistent goed post op LinkedIn helpt het met de naamsbekendheid van je bedrijf, het helpt je bedrijf op de radar te zetten voor kandidaten die relevant zijn voor jou. Capabele individuen met interesse kunnen je vacatures beter en sneller zien. Of potentiële business partners met wie goed handel valt te doen en willen samenwerken met je bedrijf. Een post wordt gelezen door jouw volgers en de volgers van jouw volgers en zo komt het sneller dan op de gewone manier (bijvoorbeeld door middel van advertenties via een vacaturebank) terecht bij de juiste persoon. Nogmaals, Iedereen checkt ‘s ochtends zijn mobiel, dus ook LinkedIn. Niet iedereen zit ‘s ochtends al op de site van een vacaturebank.

Bedrijfsgroei in het Digitale Tijdperk

Zoals hier boven staat kan LinkedIn dus helpen bij leadgeneratie, uitbreiden van uw netwerk en het vullen van vacatures. Al deze dingen helpen direct bij de groei van het bedrijf. Het is een geweldig middel om een bedrijf werkelijk de volgende stap te laten nemen. In dit digitale tijdperk wordt LinkedIn meer gebruikt dan ooit en zal het aantal gebruikers alleen maar blijven stijgen. Het internet en digitale middelen zijn essentieel in het huidige bedrijfsleven. Een mooi middel dat niet verspilt zou moeten worden. Als je LinkedIn niet gebruikt om je bedrijf te laten groeien dan loop je een gigantische kans mis. Er worden zoveel zakelijke afspraken gemaakt via deze digitale ontmoetingsplaats tussen ondernemers, waar met het gemak van een paar berichten en klikken op uw mobiel al een waardevolle zakelijke connectie kan ontstaan! Hoe gemakkelijk wordt het leren kennen van zakelijke relaties op deze manier? Gun jezelf dit gemak!

Deel deze blog?