Profectus LinkedIn growth consulting

Buro Flinc

Van succesvolle search naar complete LinkedIn strategie
LinkedIn strategieTalent Sourcing

Buro Flinc weet zelf ‘flink’ wat van Human Resources. In een arbeidsmarkt die continu in ontwikkeling is, zochten ze een duurzame recruitment oplossing en een invulling voor de rol van Senior HR Consultant. Frank van der Linden (eigenaar) van Buro Flinc deelt zijn ervaringen met de werkwijze van Profectus.

Wie is Buro Flinc?

Buro Flinc is al meer dan 15 jaar het gezicht van het hervormen van HR. Het vinden van geschikte leiders voor prominente organisaties als Lidl, Picnic en Staples was onder andere een taak van Buro Flinc. Leiderschapstrajecten, cultuurverandering en een team ontwikkelen: ze gaan niets uit de weg. Met thema’s als mens, leiderschap en cultuur zijn ze hét adviesbureau voor Human Resources.

 

Frank: “Ik heb eerder met recruiters gewerkt, en bij Profectus zie ik echt een groot verschil. Een recruiter gaat zelf searchen en gesprekken voeren. Dat is juist het deel waar ik zelf goed in ben, omdat ik weet welke kandidaat ik zoek en hoe specialistisch die rol is. Het waardevolle aan Profectus is dat ze mij precies ondersteunen met iets waar ik zelf niet goed in ben: het vinden van kandidaten. Daarnaast maken ze gebruik van een fixed fee, waardoor ik voor lage kosten goede mensen binnenkrijg.”

Uitdaging

Buro Flinc kwam in aanraking met ons toen ze op zoek waren naar een Senior HR Consultant. Een specialistische rol, die veel kennis vereist van leiderschap en cultuur. En zo’n specialistische rol vind je alleen maar met een eveneens specialistische werkwijze. 

Aanpak

Frank van Buro Flinc kwam via kennissen in contact met Profectus. Na een proef met een LinkedIn campagne zagen we allebei een match en zijn we onze samenwerking gestart. Na aanlevering van het profiel vanuit Buro Flinc stelden we kritische vragen over de persoon die ze zochten. We stelden vervolgens een bericht op met de tone of voice van Buro Flinc en deden een proef. We pasten ons plan aan met wat bijschavingen vanuit Frank en leverden binnen korte tijd een lijst met mensen aan.

Oplossing

Voor Buro Flinc zetten we slimme LinkedIn campagnes in om deze specialistische rol in te vullen. We omschreven samen met de klant hoe de ideale kandidaat eruitzag en gingen aan de slag. Tijdens de zoektocht zagen we mogelijkheden tot verbeteringen in de marketing van Buro Flinc. Dat hebben we aangegeven, waarna we nu nog intensiever met elkaar samenwerken en ook een marketingrol vervullen. 

Frank: “Er is vanaf de start direct een goede samenwerking tussen mij, Tom en Gunnar geweest. We kregen meteen helder wat voor profiel we zochten en Gunnar targette de juiste doelgroep. Het fijne is dat onze samenwerking sinds die start veel uitgebreider is geworden. Wat begon met het zoeken van een kandidaat is inmiddels uitgebreid tot een complete LinkedIn strategie.” 

Resultaat

Inmiddels zijn we op zoek naar een tweede kandidaat voor Senior HR Consultant, na het succesvol plaatsen van Inge als nieuwe medewerker. We hebben zo’n 100 mensen benaderd en na 1 week had Buro Flinc 15 warme leads.

Frank: “Het mooie aan Profectus is dat we altijd doorontwikkelen. Het is echt een samenwerking, en onze beider bedrijven zijn geen individuele eilandjes. Zo gaven we aan dat de kandidaten nu in één grote brij vanuit LinkedIn richting ons komen, en daar gaat Profectus dan proactief mee aan de slag.”

Deel deze case?

Wil jij ons volgende succesverhaal worden?

Kom in contact en begin volgende week al met het groeien van jouw bedrijf via LinkedIn!